Ahir al Saló de Cristall de l’Ajuntament de València es celebrà l’acte institucional amb motiu de la declaració del regadiu de l’horta de València com a Sistema Important del Patrimoni Agrícola Mundial (SIPAM) per part de la FAO, l’organització de les Nacions Unides per a l’alimentació i l’agricultura. Amb la participació de les institucions i entitats més destacades de l’àmbit: govern de l’estat, Generalitat, Corts, Ajuntament de València, ajuntaments de l’Horta, universitats, Consell Valencià de Cultura, entitats professionals agràries, Tribunal de les Aigües, la Reial Séquia de Montcada.

La consellera Mireia Mollà ha mostrat el compromís de la Generalitat per protegir i promoure l’Horta de València com a tret diferencial del nostre patrimoni històric-cultural i dinamitzador econòmic dels nostes municipis amb una agricultura sostenible i saludable. Per la seua banda Joan Ribó, alcalde del cap-i-casal ha destacat que “València s’està convertint en una ciutat capaç de donar resposta als problemes alimentaris aportant sistemes sostenibles. Ara tenim el repte de cuidar-la i estimar-la igual que l’Horta valenciana ens ha cuidat i estimat durant segles”